Monday, October 24, 2016

Financial Mail

Online verkoop van varsprodukte upstages markte Shannon Sherry Online verkoop van varsprodukte upstages markte SA se voorste varsprodukte boere het 'n aanlyn handel ruil vir vrugte en groente wat 19 markte die land se stedelike kon omseil gevorm. Plaashek Exchange, met kantore in Meyersdal, naby Alberton, is drie jaar gelede begin en is nou geniet gemiddelde maandelikse omset van meer as R10 miljoen as boere handel direk te produseer. MD Theo Botha sê die idee is 'n "nuwe sakemodel" dat die belangstelling van produsente, kopers en agente regoor die wêreld getrek. In die afgelope finansiële jaar gedoen om die maatskappy meer as 3000 ambagte ter waarde van sowat R125 miljoen. "Dit gaan goed," sê hy. "Dit was na aanleiding van die hoë koste van die verkoop van produkte deur middel van die markte sowel as die veranderende aard van varsprodukte beurs in SA. "Markte soos die Johannesburgse mark neem 5% van die verkoopprys en die agente te neem 'n ander 7,5%. Dit is 12,5% in totaal en 'n paar boere het nie eens maak dit soveel netto wins op hul vars produkte verkoop." met boerdery insetkoste baie hoog en die verhoging van al die tyd, dit is 'n groot deel wat die boere te betaal. " Botha sê baie kleinhandelaars, veral groot supermarkte, is regstreeks met boere, of boere wat gekontrakteer is om te produseer vir hulle. Hoewel die omset van die tradisionele fisiese markte is aan die toeneem, sê hy, die verhouding van die totale varsprodukte gegroei in SA verkoop deur middel van hierdie markte val. Verlede jaar het die totale varsproduktemark in SA, volgens Nielsen statistieke, was die moeite werd R31,2bn. Hiervan R10,6bn (34%) is verhandel deur varsproduktemarkte, R9,4mjd (30%) is uitgevoer en R11,2bn (36%) verkoop is deur ander kanale, insluitende kleinhandelaars en groothandelaars. Plaashek Exchange wil sy markaandeel in die laaste segment groei, en help die bedryf in die vestiging van verwysing pryse. "Die verhoging van volumes direk gaan van boere aan kleinhandelaars," sê Botha. Die dalende deel van die produk verhandel deur die markte, sê hy, is veroorsaak kommer uitgespreek oor die geloofwaardigheid en relevansie van die verwysing pryse wat daar gevestig is. Hy wys daarop dat in 2010 minder as 45% van die totale aartappel oes SA se verkoop by varsproduktemarkte die land se, in vergelyking met byna 62% in 1981. Deur die onderhandelinge tussen produsente en kopers, gefasiliteer deur agente, varsproduktemarkte is oënskynlik die primêre prys determinant vir produkte. "As die afwaartse tendens voortduur, op 'n stadium die verwysing pryse gaan irrelevant geword. Dit is die rede waarom die besluit geneem is deur vooraanstaande produkte boere om 'n virtuele mark te skep vir direkte ambagte. Dit skep 'n sekondêre verwysing prys wat ons glo sal word die primêre verwysing prys in die tyd. "aandeelhouers die uitruil se voorste produsente, produsente-organisasies, vars produkte agente en ander Tommie van Zyl, uitvoerende hoof van produsentegroep ZZ2, sê 'n tendens is vir supermarkte om die beste produkte plase af te neem, die verlaat van die armste gehalte aan die varsproduktemarkte - "maar die prys is gebaseer op wat gaan aan die mark". Hy sê die hoofdoel van die uitruiling is om pryse wat "almal, van produsente aan verbruikers, kan verband hou met en vertroue" stel. "Boere sal in staat wees om te sien dat as die pryse wat hulle kry te laag hulle om aksie te neem om hul produksie te verbeter. In die huidige stelsel te mors hulle hulpbronne deur die implementering van ongegronde planne om te oorleef." Hy sê hoewel plaashek Exchange tans laai 3% kommissie om sy koste, te dek wanneer volumes groei sal verminder word. Hy beoog 'n stadium waar kommissie die uitruil oor ambagte so laag kan daal as 0,1%. "Daar is 'n behoefte aan 'n lae-koste verspreiding sentrum vir vars produkte. Ek glo daar sal altyd 'n plek vir fisiese markte wees, maar miskien het ons nie nodig 19 van hulle in Suid-Afrika." A "funksionele mark wat pryse ontdek", sê hy, is in die beste belang van produsente sowel as verbruikers. "Met die huidige situasie, die samelewing betaal die koste. Ek wil nie myself uit te beeld as 'n engel, maar dit is in werklikheid 'n poging om pryse af vir verbruikers te hou terwyl die sny van die koste wat weg eet by boerdery se winsgewendheid." Daardie koste, sê Botha, sluit vervoer en die 12,5% sny verloor om die mark en agente. "Daar is vereenvoudiging van administrasie en voorspelbaarheid van inkomste as gevolg van deursigtigheid boere." Met produkte direk vanaf verkopers gelewer aan kopers is daar geen ruimte vir derde partye om besit van die goedere te neem en betrokke raak by enige onderduimse besigheid. " In die praktyk bedryf die stelsel deur middel van "supply druk en aanbod trek," sê Botha. "Die boer upload die produkte wat hy beskikbaar het en die agent bemark dit dan aan voornemende kopers. Of die kopers te laai hul produkte vereistes en die agent wedstryde dit dan met wat hy kan verkry, en onderhandel die pryse." Hy sê in die fisiese markte produseer word dikwels vermors, of die laaste paar bokse is laat gaan teen 'n laer prys. "Dit het alles raak wat die boer kry nie. Dit gebeur nie met ons." Hy erken dat gradering van produkte is die "grootste gevaar" met goedere onsigbare deur kopers, maar sê reputasie individuele boere se is op die spel en dit werk goed as 'n waarborg vir gehalte. "Tot dusver het ons nie 'n probleem oor gradering en gehalte wat die plaashek Exchange agent nie kon oplos het. Ons het 'n kwaliteit insae vennoot, Sitco, wat aangewend kan word om geskille indien die behoefte ontstaan ​​op te los." Botha wys daarop dat die groot kleinhandelaars nooit kontant betaal vir produkte, sodat hulle steeds hul geld as hulle nie tevrede is met die kwaliteit. "En in kontant transaksies die geld in trust gehou word deur die agent tot dienslewering geneem van die goedere. Dit is 'n versekering vir die koper." Joburg Mark COO Jan Mocke sê dit is "hoogs onwaarskynlik" dat virtuele handel platforms fisiese markte uit van die besigheid sal sit. "Virtuele platforms werk goed wanneer 'n enkele boer 'n volle vrag kan stuur om 'n enkele koper. Dit is egter onprakties en duur vir 'n boer om kleiner vragte te lewer aan 'n aantal van die kopers. Verreweg die meeste van die kopers verkies om kleiner hoeveelhede te koop . Slegs die baie groot kopers, soos supermarkgroepe, het die vermoë om 'n volle vrag van 'n produk te koop. " Hy sê "geen impak is sigbaar op Joburg syfers Market" uit bedrywighede plaashek Exchange se. Fisiese platforms bied ook dienste soos koelkamers en rypwording fasiliteite wat 'n virtuele verhandelingsplatform kan nie, sê hy. " 'N virtuele platform bied slegs 'n IT-stelsel.' N fisiese platform bied veel beter waarde." Mocke sê Joburg mark vloer inspekteurs en bestuurders wat voortdurend vars produkte agente "om oneerlikheid te voorkom".


No comments:

Post a Comment